Czas czytania to tylko niecałe 2 minuty 🙂

Nie rób heheszek z poważnego tematu, jakim niewątpliwie jest problem z utrzymaniem odpowiedniej wagi ciała. Rzeczywiście, zazwyczaj jest tak, że ci pulchniejsi marzą o tym, by być jak najszczuplejsi, a ci drudzy oddaliby wiele, by stać się dużo większymi. Jedno jest jednak niezmienne – i dla jednych, i dla drugich to powód olbrzymich problemów. Także psychicznych, bo wiąże się z brakiem akceptacji swojej osoby. Dziś o tych, którzy chcieliby szybciej przytyć i uwolnić się od noszenia za dużych bluz i szerokich jak u rapera spodni.

Dieta jest najważniejsza, a w niej  priorytetowych jest wiele takich samych zasad, jak dla tych osób, którzy chcą schudnąć. Musisz zacząć jeść pięć posiłków dziennie, co kilka godzin, najlepiej o tych samych porach. Nigdy nie omijaj śniadania, jeśli chcesz szybciej przytyć! W diecie ważne jest o to, by była ona zróżnicowana, ale jedno jest niezmienne – duża ilość owoców i warzyw. Jak pobudzić apetyt, by chciało Ci się jeść? Szybko i bezboleśnie – po prostu przed posiłkami pij soki owocowe. A po jedzeniu obowiązkowa drzemka! Pij po dwa litry wody, ograniczaj sól, pieprz, ketchupy, musztardy, zwiększ trochę swoją normalną porcję dań. To podstawy.

Szybciej przytyjesz, ale wciąż w zdrowy, zbilansowany sposób, jeśli w swojej diecie podniesiesz ilość kalorii spożywanych każdego dnia. Osiągniesz to, jeśli będziesz wcinał dużą ilość białego pieczywa, makaronów, kasz, ziemniaków, a także tych najbardziej kalorycznych owoców, jak chociażby banany czy winogrona. Koncentruj się na węglowodanach, gdyż ich nadmiar zamienia się w tkankę tłuszczową. Musisz przekroczyć dzienną dawkę energetyczną i tyle! Myślisz, że wystarczą fastfoody? Błąd. Przytyjesz, ale nierównomiernie. Np. wywali ci brzuch i boczki, a ramiona i nogi wciąż będą chude, a klatka zapadła. Bilans zapewni ci to, o czym wspomniałem wcześniej.

Zapotrzebowanie na energię zapewni ci tłuszcz, więc rzuć się na orzechy włoskie, ryby morskie, oliwę, masło, jajka, awokado i mięso. Jakie konkretne potrawy ci pomogą? Pierogi, kluski, naleśniki, kopytka…

Ograniczaj potrawy, które mogą spowodować biegunki i inne problemy jelitowe. Nie chlej energetyków i ograniczaj kawę, bo działają one dobrze na szybszą przemianę materii, a twoim celem jest być większym. Dobrze śpij – co najmniej 7-9 godzin dziennie! Przed samym zaś zaśnięciem wskazane jest, byś pił melisę lub mleko, ponieważ spowalniają one przemianę materii.

Powodzenia, rośnij duży!

Piszcie do mnie na paweldrag@op.pl