Czas czytania to tylko niecałe 3 minuty 🙂

Zamykam oczy i próbuję wdychać świeże powietrze, ale mam tak zatkany nos, że wiem jedno – jesień za pasem. Nie chodzi nawet o deszcz, chłód czy depresyjny nastrój, ale o choroby. Jesień to przede wszystkim okres zachorowań. Masa zwolnień, urlopów pod kocykiem i tony zażytych tabletek. Wszyscy musimy się z tym zmagać, ale im silniejszy organizm tym będzie łatwiej. Bierzmy się zatem do dzieła i powalczmy o siebie. Ale naturalnie, jeszcze bez leków i sztucznych wspomagaczy.

ZOBACZ TAKŻE: Jak szybciej się ogrzać?

Zacznijmy od poranków. Wstawanie o horrendalnych godzinach, szorowanie zębów jedną ręką, a drugą wciskanie skarpetek na stopy i tym podobne sprawy, zajmują wszystkim określony czas. Warto go wykorzystać, otwierając okno w mieszkaniu, dzięki temu już od rana zaczynamy się hartować. Idealna jest opcja z poranną gimnastyką przy świeżym powietrzu, ale kim jestem, żeby tego wymagać…running-573762_960_720

Patrz na to, co jesz. Niby banał, ale kontrolując swoją dietę i wzbogacając ją w bukiet warzyw, żywe kultury bakterii, czyli jogurty i podobne specjały, czy przepyszne sałatki owocowe, sprawimy, że nasz organizm będzie zadowolony.

Genialnym pomysłem jest też hartowanie organizmu. Codziennie podczas mycia, wystarczy zmieniać strumień wody raz na ciepły, raz na zimny. Osoby, które nigdy tego nie robiły, powinny zacząć od polewania nóg, stopniowo, w kolejnych dniach, przechodząc w górę ciała. Podobne rezultaty uzyskamy, nalewając do dwóch misek wodę o skrajnych temperaturach. Siedząc przed komputerem czy telewizorem, moczymy w nich nogi. Pamiętaj, aby zakończyć na zimnej!

Warto pomyśleć o aktywności fizycznej. Bieganie na świeżym powietrzu może nie jest dla każdego, ale znacznie poprawi kondycję całego organizmu. Długość tras i intensywność treningów to bardzo indywidualnie girl-570556_960_720ustalenie, zależne od wielu aspektów. Dla mniej sprawnych jest opcja z kijkami. Nordic walking na pierwszy rzut oka może bawić, ale to dobry pomysł dla wielu osób pragnących szybko i efektownie zadbać o swoje zdrowie. Każda forma ruchu jest dobra, dlatego zmagając się z brakiem czasu, można dać sobie chociaż odrobinę ruchu poprzez dłuższy spacer do sklepu, czy wysiadkę z tramwaju przystanek wcześniej i pokonanie tych pozostałych metrów pieszo.

Po zadbaniu o wnętrze warto zwrócić uwagę na opakowanie. Starajmy ubierać się „przewidująco”. Przewiewny, ale ciepły ubiór i zapasowy szalik w torbie zawsze gwarantują przygotowanie na każdą pogodę.

Zawsze sprawdzi się też magiczny wywar w termosie. Jest wiele mieszanek ziół i witamin, można wybrać coś dla siebie. Sama polecam ciepłą wodę z cytryną, imbirem i modem. Dla przezornych super opcją jest nalewka cebulowa. Wystarczy rozgniecioną cebulę zalać szklanką czterdziestoprocentowego czystego alkoholu i odstawić na minimum dwa tygodnie. Może nie wypada mieć nalewki w termosie, idąc do pracy, ale pita dwa razy dziennie, po łyżce, pozytywnie wpłynie na naszą odporność.

Z tak podrasowaną odpornością można śmiało zaśmiać się jesieni prosto w jej smętną, schorowaną… buźkę! 🙂

ZOBACZ TAKŻE: Jak szybciej pokonać infekcję